Pasta à la Isabelle

Har på sedan i somras fått upp ögonen för att laga mat, inte ofta och inte speciella saker men ändå betydligt mer än tidigare. Tycker att det är en sån frihet att själv få komponera och hitta på min egen måltid nu för tiden. 
Så en dag efter både jobb och gym i somras körde jag inom mataffären, kände efter vad jag var sugen på och plockade på mig lite goda saker för att göra en pastarätt med mycket smak av vitlök, olivolja och kryddor.
Resultatet blev fantastiskt gott och det blev så mycket mat. Men jag kämpade på och tillslut fanns det inte mycket kvar på tallriken. 
Bacon, vitlök, spenat, pasta och ett gott bröd. Enkelt och supergott! 
Idag är det torsdag och med träningsvärk i kroppen efter gårdagens dansträning har jag klarat en lång dag i skolan och ska snart försöka röja undan lite plugg och därefter laga något enkelt och gott till kvällsmat. Imorgon är det fredag och det tackar vi för. Min vän Sanna fyller 18 år, så det ska vi fira med middag och fest hemma hos henne. På lördag är det dags för första kräftskivan för min del och på söndag beger jag mig till vallokalen för att rösta grönt. Gör det du också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0