Siestafestivalen 2014

Den 11 och 12 juli blev det dags för Siestafestivalen, så jag tog min syster under armen och gick dit, träffade lite klasskompisar, dansade och sjöng och åt massvis med pizza. 
Artisterna till årets Siestafestival var inget jag skulle betala för, eftersom jag redan sett en del av dem och visste att det aldrig skulle kunna gå att jämföra med Bråvalla festivalen, men nu fick jag allt gratis tack vare en rabatt, snälla föräldrar och en snäll farbror så då var det bara att pallra sig dit. Tyckte det skulle bli kul att få se Laleh iallafall och det är jag väldigt tacksam över att jag fick. 
Timbuktu var först ut under fredagen och är som alltid bra när han står scen. Men med en ytterst liten publik och med mestadels nya låtar (som jag tyvärr inte hade hunnit lyssna på) var det en ganska tråkig spelning. 
Drack slush, åt hamburgare, hängde med grön ungdom och åt pizza när vi inte stod framför någon scen. Här har vi Thyra, Emma, Elma, Cajsa, Sanna, jag och Victoria.
Bäst under dagen var Hoffmaestro. Jäkla vilken energi!
Under kvällen hittade vi Matilda så vi hängde med henne och dansade till Hoffmaestro, 
Sist ut på fredagen var Kite. Hade inte lyssnat på dem tidigare men gillade deras spelning.
På lördagen var det dags för Panda da Panda. Andra gången jag såg honom och tyckte faktiskt han var bättre denna gång. 
Avslutade kvällen och festivalen gjorde Icona Pop som var as coola. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0