Fredagspepp och frukost

Fredag. Och endast fyra dagar tills jag börjar mitt andra år på gymnasiet. Jag är inte redo någonstans, men det finns inget jag kan göra åt det, så jag har bestämt mig för att göra de sista dagarna oförglömliga och precis så som jag vill ha dem. Så idag är det mys på rummet med en kopp te i handen som gäller. Och ikväll beger jag mig till malmö och malmöfestivalen, för att ha picknick till Hurricane Love och dansadansadansa till John de Sohn. Allt tillsammans med min andra halva. Ses vi där?
Idag vaknade jag upp till en grå augustihimmel och några färgglada flaskor i mitt sovrumsfönster.
Gick ner och gjorde iordning frukosten och bar upp min bricka till rummet igen.
Fredagsmorgonen till ära så provade jag en ny müsli. Denna morgon testade jag Pauluns müsli med kokos, hasselnötter och jordgubbsbitar. Och jag måste säga att den är en ny favorit.
Till min skål fil med müsli drack jag mitt nya favorit te, tidlösa stränder, och mumsade i mig en grovmacka med ost och gurka och nu sitter jag och njuter av min nektarin till tonerna av Mando Diao – Strövtåg i hembygden 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0