Lyckorus första delen av tvåtusentretton

Precis som alla andra år och precis som för de flesta människor så gick tvåtusentretton upp och ner för mig med. Men under hela tvåtusentretton valde jag att fokusera på allt positivt och jag samlade därför på lyckorus i två glasburkar. Och det känns bra att kunna se tillbaka på tvåtusentretton som ett bra år och kunna minnas alla de små, bra sakerna som hände. Här kommer lyckorus från första delen av tvåtusentretton.

5/1 2013. Myskväll hos Elma med finaste tjejerna från klassen. Tycker om dem så himla mycket.

 

Pussa på Elin, 1 vecka gammal.

 

Håkan Hellström.

 

Zumba.

 

Ligga i sängen en hel eftermiddag och titta på ”Pretty Little liars” och dricka te.

 

Uteserveringspremiär den 15 mars i solen med filtar och klasskompisar.

 

Övningsköra och bli bättre.

 

Leta efter påskägg och sedan kränga i sig innehållet.

 

Utflykt till Malmö med min bästa vän, Moa. 2 hand, fisksoppa och fika på Café Kungsgatan.

 

Sol, fågelkvitter, converse, solglasögon och jeansjacka.

 

Kunna ha kjol och jeansjacka utan att frysa.

 

Skratta åt min Moas och Felicias katt-humor.

 

Att dansa som en galning till housemusik tillsammans med syrran i vardagsrummet, en helt vanlig lördagskväll.

 

Känslan efter ett svettigt träningspass.

 

Första rundan med moppen och solen i ansiktet. 16 april.

 

Ben and Jerry’s nya smak, peanut butter cup.

 

Picknick i en solig park efter skolan med världens bästa klasskompisar. Jag hade kjol och bara ben.

 

Vindsurfa. Ramla i vattnet och skratta bland vågorna.

 

Dansshowen 2013. Känslan när en hel publik står upp. Började nästan gråta och känner mig sååå pepp på mer dans till hösten.

 

Favorit fredagsbestyr under vår- och sommardagar att ha picknick i parken med bra vänner.

 

Plocka liljekonvaljer och fylla rummet med sommarblommor.

 

Att vara klar med allt i skolan, kunna andas ut och vara nöjd med betygen.

 

Fira midsommar på en idyllisk gård med underbara personer och somna lycklig i en liten soffa tillsammans med två favoriter. 

 

Åka till Liseberg med fina vänner, åka karuseller, skratta i regnet och åka tåg.

 

Känna glädjeruset och skrika som en galning när Sanna och Elma vinner choklad på Liseberg.

 

Gå ut från Liseberg i ösregn, höra ”känn ingen sorg för mig Göteborg” och sjunga med så att rösten spricker, och sen somna med ett leende.

 

Strosa runt på Köpenhamns gator med favoritpersoner och känna doften av sommar i luften.

 

Moa Wahlqvist, min bästa vän.

 

Att skratta.

 

Klara av att springa 2 km.

 

Känner mig pirrig i kroppen för om 8 dagar åker vi till Kroatien och Italien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0