Sälen tvåtusenfjorton

Hej på er. Nu har det gått lite mer än fjorton dagar sedan jag njöt utav min ledighet uppe i Dalarnas vackra vinterlandskap. Och det är väl inte mer än rätt att ni får ta del av lite bilder därifrån. Tyvärr blev det inte lika mycket fotograferande som jag hade hoppats på, då det några dagar av våra resa ständigt var snöflingor eller regndroppar i luften. Och när vädret var sådär perfekt, var jag fullt upptagen med att åka skidor och umgås med sköna människor. 
På fredagen for vi till Norge och Trysil för att hänga med mina kusiner och testa backarna där. Vädligt mysig dag trots kallare väder och snöfall på eftermiddagen. 
*blickar ut över det norska fjället*
 
På Lördagen, dagen vi skulle åka hem, tog vi ett par sista åk i Lindvallen, men fick snabbt in och värma oss i värmestugorna eftersom temperaturen sjunkit ner till -13 grader. 
Jag försökte trotsa kylan uppe på toppen, slängde av mig jackan och posade framför en gran. Här ser ni ett försök till ett leende i mitt stelfrusna ansikte, mitt frostbitna hår och fina hjälmfrilla.
Trots kylan var jag ändå glad. För under sju dagar fick jag åka skidor, lära känna nya människor, äta godis varje dag, gå genom stugbyarna i snöfall, vinna på biljard, ramla i snödrivor och njuta av livet på bästa tänkbara sätt. Längtar redan tills nästa gång jag får dra på mig pjäxorna igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0