Paris dag ett

Hej på er! Nu tänkte jag äntligen dra igång bloggen igen och eftersom kameran har fått följa med på en del utflykter och äventyr de senaste månaderna så kommer de därför att komma upp en del bilder här från och med nu. Vi börjar från början där vi tog en paus senast. Nu ska jag berätta om resan till Paris. 
Söndagen den 6 april anlände vi till Köpenhamns flygplats vid 06.54.
Aningen trötta men mest väldigt glada och förväntansfulla. 
Pass och boardingcard. 
Bästavän och jag. 
Utsikten från vårt sovrumsfönster hos familjen Guerland på 32 Rue de Paradis. 
Moa, jag och Nilla bestämde oss för att ta en promenad i vårt kvarter i väntan på kvällsmat med vår värdfamilj. 
Långa smala gator och grönskande träd. 
Fina tulpaner.
Vackra husfasader och blommande körsbärsträd. 
När vi kom hem bestämde vi oss för att försiktigt fråga på knackig franska om vi fick gå ut på terrassen och ta lite bilder på den fantastiska utsikten. Sagt och gjort gick vi ut på terrassen och förundrades över hur vackert allt var. Och ja ni ser ju själva vilken vacker utsikt vi hade..
Vände man sig åt andra hållet så kunde man se vackra Sacré-Cœur. 
Och när solen började gå ner så ställdes också maten fram på bordet och vi tog oss igenom en jobbig måltid med väldigt många skratt eftersom vi hade ganska svårt för att svara på deras frågor på vår ringrostiga skolfranska. Därefter bäddade vi ner oss inne på vårt rum i tre inte så fräscha sängar, men vi tog oss igenom natten och vaknade sedan till en helt ny dag i Paris. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0