Måndagslistan

Tre saker du har gjort idag:

1. Haft sovmorgon till kl.07.00 och därefter kört lite för fort till skolan. 

2. Försökt förstå matematiken och klarat en del svårare uppgifter tillsammans med Alva.

3. Ringt viktiga och vuxna samtal helt på egen hand. Läskigt! 

 

Det bästa som hänt i år?

Att ta körkort är nog det bästa som har hänt men strax därefter kommer skidresan i början av året. 

 

Det sämsta som har hänt i år?

Den gråa, mörka period innan körkortet var taget. 

Tre senaste sms:

Mamma: Pröva igen!!!

Victoria: Kom ner nu strumpan! :*

Felicia: Tycker ni färgen var snygg? (gällde mina nya jeans som är, hör och häpna, blåa!?!)

 

Nuvarande besatthet:

musik: Håkan Hellström spelas högt och flitigt i bilen påväg till skolan men även Lana Del Rey.

tv: Halv åtta hos mig började idag!!

kläder: mina nike air max får räkans som kläder. 

mat: mammas goda GI-bröd med prästost på och ett glas proviva med smaken skogsbär. Och såklart Marabou! (som alltid). 

 

Mest romantiska som hänt på senaste:

Min, Moa och Felicias middag i lördagskväll. Lagade pappardelle med pesto och fyllde kycklingfiléer med mozzarella, pesto och cream cheese. Till det drack vi vitt vin och pratade om allt möjligt. Åt cheesecake och somnade till någon dålig film, sen kramades vi hejdå och var och en far hem till sig. Så perfekt och mysigkväll!

 

Tre saker i ditt skafferi:

1. Belvita, frukostkex.

2. Engelska kolor

3. Mitt favorit te, Mon amie.

 

Något du inte gillar hos andra:

När man inte står för det man tycker och istället ändrar sina åsikter pga av grupptryck eller liknande. 

 

En dålig sida hos dig själv:

Tar inte tag i saker exempelvis mina studier. Vilket oftast innebär att jag stresspluggar dagen innan ett stort prov och förbannar mig själv för att jag inte började tidigare. 

 

En maträtt du är sugen på prick nu:

Tacos går alltid hem!

 

Helgplaner?

Fredageftermiddag ska jag spendera i frisörstolen och göra håret fräschare och blondare. På lördag åker jag till Kristianstad för att shoppa lite med mamma och sedan möta upp några tjejer från klassen för att fira Alice och spela laserdome. På söndag ska jag skriva ett engelska tal, dansa och ha UF-möte med Lisa, Felicia och Moa. Avslutar helgen med en dusch och därefter favorit glassen framför Mästarnas Mästare. 

Hittade listan hos fina Flora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0