Studiedag

Igår, måndagen den 22 september hade vi studiedag och vissa kan tycka att det är ett bra tillfälle att ta igen lite skolarbete och ägna just studiedagen åt studier. Men jag och Moa hade andra planer och tog tillfället i akt att nyttja våra skolkort och åkte därför till malmö för mat och lite shopping. 
Det var kallt och blåsigt när vi kom till Malmö och även jag (som gått barbent fram tills nu) kände att hösten är påväg på riktigt. 
Efter att vi tittat i lite affärer så gick vi till ett favorit café i Malmö. Café Kungsgatan. 
Där beställde vi in varsin värmande och god tomatsoppa och fick gott bröd till. 
Satt någon timme i den mysiga inredningen och pratade om dåtid, nutid och framtid.
Och såhär såg jag ut, måndagstrött men glad över en ny vecka och chans att börja om. 
Kvällen innan bad jag mamma testa en ny kul grej med mitt hår eftersom det var långt över gränsen för att visas ute bland folk. Och såhär blev det! Inte riktigt som jag hade tänkt mig men vi ska öva mer för jag trivdes bra med flertalet flätor i håret och tyckte det var himla skönt under dagen men också under kvällen då jag svettades på gymmet. 
Vackraste, bästa tjejen i sin fina hatt. 
När vi gick tillbaka mot stationen stötte vi på den här fina och köpte sedan varisn varm dryck och hoppade på tåget hem igen. Sedan körde jag direkt till gymmet och svettades i en och en halv timme. Jobbigt, men väldigt skönt att vara tillbaka igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0