Utflykt med familjen

En dag i somras åkte jag och familjen till Höganäs för att bl.a. besöka Lager 157 och Iittala outleten som finns där. Vi shoppade lite och sen gick vi över till caféet för att äta lite lunch och fika. 
Såhär mysigt var det inne på caféet men det var ju alldedes för fint väder för att sitta inne. 
Mamma beställde en paj och fick ut denna goda kompott. Ångrade mig snabbt att jag inte beställt samma..
Men jag njöt av min kalla äppelmust och var glad ändå. 
Jag var för tillfället mest fikasugen så jag hade beställt den största kanelbullen jag någonsin sett och en stor och god chokladboll.
Och det visade sig var ett bra val ändå.
Mackorna såg också väldigt smakliga ut och bestod av stenugnsbakat bröd, toppade med olika goda röror tillsammans med grönsaker. 
Så skånskt och idylliskt. 
Vi kikade också in på en keramikutställning. 
 
När vi kände oss klara med Höganäs körde vi vidare till Helsingborg och tog en promenad i hamnen. 
 
Sen letade vi upp en restaurang för att beställa in lite kvällsmat. Det blev grekiskt för hela familjen. 
Och ett glas vin till mig. 
 
Sen strosade vi tillbaka till bilen för att köra hem efter en hel dags utflykt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0