Vi får aldrig ge upp

Försöker smälta valet som svenska folket gjorde igår men har väldigt svårt att förstå vad som skett och mår illa när jag tänker på att mer än vart femte person som jag går förbi i min egen kommun är emot allas lika värde oavsett kön, etnicitet, religion och sexuell läggning.

 

Tiden vi har framför oss kommer att bli tuff och jag hoppas att alla andra regeringspartier gör allt i sin makt för att se till att rasisterna i vår riksdag inte får igenom sina rasistiska åsikter i vårt land. Jag hoppas att alla andra regeringspartier kan se över gränserna och börja agera som en riktig demokrati, stå upp mot rasismen och sammarbeta tillsammans. För tillsammans är vi så många fler än dem men vi måste stå enade tillsammans. 


Även om det för tillfället känns svårt så måste vi fortsätta kämpa och aldrig ge upp kampen mot rasismen. Aldrig. 

 

“No one is born hating another person because of the color of his skin, or his background, or his religion. People must learn to hate, and if they can learn to hate, they can be taught to love, for love comes more naturally to the human heart than its opposite.” Nelson Mandela

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0