Sälen 2015

Söndagen den 4 januari åkte jag tillsammans med mina familj och ett gäng kompisar upp till Sälen för att njuta utav en veckas skidåkning, after ski och mys i stugan. Efter 9 h bilfärd kom vi äntligen fram och kunde spänna på pjäxorna och ge oss ut i backen. Första kvällen var lite kall och blåsig och backarna var väldigt uppkörda så vi tog bara några få åk.
Sedan samlades vi i stuga 2 för den årliga traditionen, första-kvällen-pizza. Sedan gick vi och la oss i tid för att kunna vara redo och ute i backen när liftarna öppnat.
Dagen därpå bjöd på kall luft, klar blå himmel och sol, men tyvär var backarna lite isiga. 
 
Min fina familj. 
Träffade resten av gänget och tog även första ölen på after skin. 
Alexander och Hannes. 
En natt kom det några centimeter nysnö så dagen efter passade vi på att köra lite puder och oj så roligt det var.
 
En kväll var vi ett gäng på nästan tjugo personer som gick ner till Gustavs Grill & Bar för att avnjuta deras mixed grill. Och det var precis som förra året mycket gott.
När vi svalt maten tog vi oss bort till en stuga för lite förfest innan vi drog ut på nattklubben ICE. Där såg vi Ansiktet och dansade och dansade sen promerade vi hem till våra stugor igen och sov lite för få timmar. 
På fredagen åkte nämligen jag och gänget på bilden till Hundfjället och Tandådalen för att testa på deras backar. Och vi kunde inte har prickat in en bättre dag. Ingen vind, klar blå himmel, sol och perfekt pistade backar som bjöd på många härliga åk. 
 
 
 
 
Sjukt fina omgivningar och jag kunde inte sluta le på hela dagen. 
 
På kvällen var vi så trötta, glada och utmattade att vi somnade gott i soffan i stugan. Och nästa dag skulle vi åka hem men jag, pappa och Elin gav oss ut i backen och fick till några riktigt bra åk innan min familj påbörjade den långa vägen hem mot Skåne igen. Olyckligtvis prickade vi in stormen och kämpade oss genom snökaos och trädkaos och efter nästan tolv timmar i bilen var vi hemma igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0