Om festivalpepp och lyckorus

Hej alla fina där ute! Tänkte börja med att kort berätta om min fredagskväll. Vid halv åtta tiden på fredagskvällen anlände mitt och Moas tåg till malmö och vi började lokalisera oss på "festivalområdet" och leta efter något gott att äta. Tillslut beställde vi varsin gourmet hamburgare i ett av de många matstånden och slog oss ner framför gustavscenen för att lyssna på Hurricane Love. Och jag måste säga att dem var otroligt bra live och hade så mycket energi. Blev ännu mer festivalpepp och sen sprang vi genom folkhavet för att möta upp Frida som även hon kände för att dansa loss till John de Sohn. Vilket vi två timmar senare gjorde och vid tjugoövertolv sprang vi på kullerstensgatorna mot centralstationen för att ta tåget hem igen. Och hela kvällen var full av lyckorus.
Nu till något annat som jag blir helt lyckorusig i kroppen av att berätta om. Igår bestämde jag, Felicia och Moa oss för att ta tillvara på en av de sista sommarlovskvällarna och packade därför ner handdukar, filtar, ljus, choklad, cola och tjocktröjor i våra cykelkorgar och påbörjade vårt äventyr. Vi cyklade till en liten sjö ca enochenhalv mil från civilisationen och när vi kom fram tände vi ljusen och mumsade på det goda vi hade med oss. Och när väl klockan slog midnatt var det dags för nakendopp i det stilla vattnet under den stjärnklara himlen.
Och jag tror nog att detta var en av de bästa och lyckligaste kvällarna under den här sommaren. Vi skrattade och var pirriga i hela kroppen av lycka och sen cyklade vi hem till Felicia, drack te och somnade sedan trötta och lyckliga. Åh, vad jag tycker om er tjejer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0