Lyxfrukost

Efter en intensiv vecka med skolstart, konserter och fest så blev det en riktig lyxfrukost idag bestående av våfflor, fruktsallad, glass och juice. Så gott och välbehövligt! Måste säga att denna vecka varit riktigt bra trots att skolan kommit igång igen. Oskar Linnros i fredagsnatt var helt magiskt, jag skrek/ sjöng så mycket att jag nu idag sitter här i soffan med en nästintill obefintlig röst. Om det var värt det, nja, men åh så lyckliga jag var i den svala augustinatten när jag sprang tillsammans med tjejerna mot stationen för att fara hem igen. Hoppas ni haft en fin helg, puss

Om sista sommarlovsdagen

Måndag. Dagen vi länge gått och väntat på kom tillslut och det var sista chansen att göra sommaren tvåtusentretton till en oförglömlig sommar. Jag tog min bästa vän i handen och placerade hatten på huvudet och drog till malmö för att se ett av mina absoluta favorit band.
Urban Cone. Konserten var magisk. Vi dansade, sjöng och blev lite (läs:ganska mycket) förälskade i de fina bandmedlemmarna. Jag njöt fullt ut av alla låtar och var så lycklig. Efter konserten ställde vi oss i en kö för att tittat lite mer på killarna och köpa varsin tygpåse.
Och efter att ha fått våra tygpåsar signerade och efter att ha fått prata med killarna var vi såhär glada, lyckliga och löjligt kära. åh, jag ryser när jag tänker tillbaka på det. Ren och skär lycka.
När vi skrattat, hoppat och tjutit klart köpte vi med oss lite mat och letade upp en mysig plats vid kanalen och slog oss ner för att äta, prata, skratta och njuta. Och jag överdriver inte om jag säger att detta var en av de bästa och lyckligaste dagarna sommaren tvåtusentretton.

Om festivalpepp och lyckorus

Hej alla fina där ute! Tänkte börja med att kort berätta om min fredagskväll. Vid halv åtta tiden på fredagskvällen anlände mitt och Moas tåg till malmö och vi började lokalisera oss på "festivalområdet" och leta efter något gott att äta. Tillslut beställde vi varsin gourmet hamburgare i ett av de många matstånden och slog oss ner framför gustavscenen för att lyssna på Hurricane Love. Och jag måste säga att dem var otroligt bra live och hade så mycket energi. Blev ännu mer festivalpepp och sen sprang vi genom folkhavet för att möta upp Frida som även hon kände för att dansa loss till John de Sohn. Vilket vi två timmar senare gjorde och vid tjugoövertolv sprang vi på kullerstensgatorna mot centralstationen för att ta tåget hem igen. Och hela kvällen var full av lyckorus.
Nu till något annat som jag blir helt lyckorusig i kroppen av att berätta om. Igår bestämde jag, Felicia och Moa oss för att ta tillvara på en av de sista sommarlovskvällarna och packade därför ner handdukar, filtar, ljus, choklad, cola och tjocktröjor i våra cykelkorgar och påbörjade vårt äventyr. Vi cyklade till en liten sjö ca enochenhalv mil från civilisationen och när vi kom fram tände vi ljusen och mumsade på det goda vi hade med oss. Och när väl klockan slog midnatt var det dags för nakendopp i det stilla vattnet under den stjärnklara himlen.
Och jag tror nog att detta var en av de bästa och lyckligaste kvällarna under den här sommaren. Vi skrattade och var pirriga i hela kroppen av lycka och sen cyklade vi hem till Felicia, drack te och somnade sedan trötta och lyckliga. Åh, vad jag tycker om er tjejer!!

Om dagarna vid Venedig

Efter Kroatien begav vi oss mot den italienska kusten och Venedig för att spendera fyra dagar där. Tre av dagarana spenderade vi på stranden och vid husbilen, drack kalla drycker om dagarna och spelade yatzy om kvällarna. Och en torsdag begav vi oss in till självaste venedig för att återuppleva allt det vackra vi såg 2006.
Och när vi kom dit var det precis som jag mindes det. Oerhört vackert.
Smala gränder och vackra husfasader precis överallt.
Broar, kanaler, gondoler och kineser var också något vi såg väldigt mycket av.
Hittade en gränd och knäppte några bilder på dagens klädval.
Skor - Novita Kjol - Bik bok Topp - h&m Hatt - Bik bok Väska - liten butik i Bolonga
Trivdes bra i min hatt och i alla mysiga gränder.
Fina masker.
Och fler fina husfasader.

Har ni inte varit i Venedig så tycker jag verkligen att ni ska åka dit. Allt är så idylliskt och fint som det ser ut på bilder och det finns massa spännande platser att upptäcka. Tips är att bo utanför och köpa en båtbiljett för att kunna åka dit över dagen eftersom det är ganska dyrt där. Ät en lättare lunch och fyll på med mer energi i form av glass och frukt istället. Bär sköna skor och glöm för allt i världen inte att ta med kameran, så att du kan föreviga allt fint du ser!

Fredagspepp och frukost

Fredag. Och endast fyra dagar tills jag börjar mitt andra år på gymnasiet. Jag är inte redo någonstans, men det finns inget jag kan göra åt det, så jag har bestämt mig för att göra de sista dagarna oförglömliga och precis så som jag vill ha dem. Så idag är det mys på rummet med en kopp te i handen som gäller. Och ikväll beger jag mig till malmö och malmöfestivalen, för att ha picknick till Hurricane Love och dansadansadansa till John de Sohn. Allt tillsammans med min andra halva. Ses vi där?
Idag vaknade jag upp till en grå augustihimmel och några färgglada flaskor i mitt sovrumsfönster.
Gick ner och gjorde iordning frukosten och bar upp min bricka till rummet igen.
Fredagsmorgonen till ära så provade jag en ny müsli. Denna morgon testade jag Pauluns müsli med kokos, hasselnötter och jordgubbsbitar. Och jag måste säga att den är en ny favorit.
Till min skål fil med müsli drack jag mitt nya favorit te, tidlösa stränder, och mumsade i mig en grovmacka med ost och gurka och nu sitter jag och njuter av min nektarin till tonerna av Mando Diao – Strövtåg i hembygden

Sista dagen i Kroatien

Helt plötsligt blev det sista dagen i Kroatien och vi bestämde oss för att bara ta det lugnt och verkligen göra det bästa av de sista timmarna där.
Vi solade, badade och åt glass längs strandpromenaden.
Victoria och Julia bestämde sig för att testa en av de många vattenaktiviteterna.
Och åkte iväg på en tur med den uppblåsbara soffan.
Efteråt satte vi oss i skuggan och jag drack sur lemonad.
På kvällen åt jag en himmelskt god pizza på en av de många restaurangerna vid stranden.
Och här är jag. Nöjd och lycklig efter en perfekt dag och vecka i Kroatien. Dagen efter drog vi vidare mot Italien, men det får ni läsa om i ett annat inlägg, puss

Dåliga gatan fram

Skor - Novita Shorts - Gina Tricot Topp - h&m Solglasögon - Jc Tygpåse - TGR

Så här såg jag ut en ljummen sommarkväll i Kroatien då drinkar agerade kvällsbestyr.

Känn ingen sorg

"Nu har jag sett den och jag kan inte med ord beskriva hur magiskt bra och vacker den var." Så skrev jag på min instagram igår när jag hade sett den och var helt lyckorusig i hela kroppen. Fantastiskt skådespeleri och underbar tolkning av finaste Håkans texter och musik. Vill ni följa mig på instagram så heter jag @isabellesandberg där.
Idag sov jag länge och åt sedan detta till frukost. Planerna för idag är städning, återförening och sleepover med allt det bästa inkluderat, dvs bästisar, tjejfilmer, gottis, hemligheter och skrattattacker. I mina öron låter det som en toppen bra dag, hoppas ni får det minst lika bra, puss

En lördag i augusti

Ikväll var det jag som var kock här hemma, om vi bortser från lite grillhjälp från pappas sida. Jag tillagade sötpotatis, morötter och till det en magiskt saftig kycklingfilé. Otroligt gott! Imorgon vankas det dop för en liten kusin och på kvällen ska jag äntligen få se Känn Ingen Sorg på bio. Tar med mig min bästa lillasyster och tänker att det kan ju bara bli bra. Hoppas ni har en fin lördagskväll, puss

Om en dag i Krk

En dag med klarblå himmel och ca 35 grader varmt begav vi oss in mot den största staden på ön, Krk. Jag bar en av mina favorit kjolar från h&m och en bustier från bikbok. Trots dessa svala kläder svettades vi en hel del när solen gassade på som mest.
En relativt liten hamnstad med massa trånga kullerstensgränder. På en av dessa gator hittade jag en väldigt söt bikini, ni ska få se!
Efter lite shopping var det dags att fylla på med lite vätska.
Och självklart drack jag min svalkande favorit.
Vi strosade vidare och blev slutligen hungriga, så vi stannade på en fin resturang och beställde in lite mat.
Jag bestämde mig för att testa bläckfisk. Den var väldigt bra tillagad, men smakade inte jättemycket.
Och jag var glad och nöjd med dagen.

Första dagarna i Kroatien

Nu kommer andra delen från vårt äventyr. Efter att ha kört ca 125 mil nådde vi Kroatien och vi begav oss ner mot Pula för att titta på världens sjätte största amfiteater.

Sagt och gjort körde vi vidare mot ön Krk och ner mot vår slutdestination Baška.
Väl framme på campingen placerades husbilen med utsikt mot havet och till denna vy ovan åt jag frukost, lunch och middag i en hel vecka. Sån lyx!
Klassisk semesterfrukost när man bor på camping, nybakta frallor och juice.
Med ca 37 meter till stranden passade det bra med många morgondopp, eller många dopp överhuvudtaget.
15 meter bakom vår husbil fanns det här; ett fruktstånd med massvis med färsk frukt.
Om kvällarna drack vi drinkar och strosade runder på den långa strandprommenaden.
Två favoriter från den första veckan, Piña Colada och Margaretaflätor, perfekta för soliga dagar vid stranden.

Frukost

Efter att ha ätit frallor och druckit juice i tre veckor så var det gott att äntligen få äta en riktig svensk frukost igen. Yoghurt med hemmagjord müsli toppat med lite valnötter, grovt bröd med ost och gurka, en skål med persika och ett nytt te som heter Tidlösa stränder, så fint och så gott. Allt i nytt porslin och på en ny bricka från Ikea.
Smakade persikor för första gången i Italien och blev helt frälst. Hur har jag kunnat missa denna goda frukt? Idag ska jag njuta utav solen och ikväll ska jag ta igen lite med två fina tjejer. Vi hörs snart igen, puss

Början på äventyret

Vårt äventyr började i Trelleborg där vi skulle ta färjan över till Rostock i Tyskland. Trots att vi knappt sovit 5 timmar så var vi väldigt pigga och otroligt peppade.
Båten gick 07.30 och trots att det blåste en del och vågorna skummade omkring oss, så kunde jag inte sluta le.
Och det kunde inte mamma och pappa heller.

Det var femte året som vi begav oss ut i Europa med vår husbil, och varje år har vi gjort det så kallade "Ballongsläppet". En tradition som innebär att vi blåser upp några ballonger och släpper iväg dem ut i friheten, vilket jag tycker symboliserar oss, precis som ballongerna släpps vi iväg ut i världen för att njuta av vår frihet.
Efter sex timmar på båten så var ballongerna släppta, magarna mättade och vi kände oss redo att börja ta oss igenom Tyskland. Mer om det i nästa inlägg!

Hemma

Hej allihopa! Har nu varit hemma i ca 41 timmar och börjar så smått komma tillbaka till verkligheten. Har haft en helt magisk resa och upplevt så otroligt mycket bra saker men mer om det när jag har fått ordning på alla bilder och själen kommit ifatt kroppen. Hoppas ni har haft det bra här hemma, vi hörs snart igen, puss