De två första veckorna i december

Trettonde december och elva dagar kvar till julafton. Dagarna rusar iväg och jag hinner inte riktigt med. Efter denna vecka återstår endast ett prov och på fredag tar jag jullov på riktigt. Och jag behöver nog inte förklara hur skönt det ska bli. Tänkte sammanfatta de två första veckorna i december genom en liten lista och sen kokar jag mig en kopp te innan jag kryper ner i sängen. Imorgon far jag iväg på klappjakt tillsammans med familjen.  

 

Första veckan i december tvåtusentretton

 

Det bästa: att ha det julmysigt på rummet, känna doften av gran, pepparkakor och saffran i hela huset. Att äta nybakta lussekatter och titta på julkalendern. 

 

Det värsta: att känna sig otillräcklig och att vara utan ström.

 

Något som gjorde mig stolt: Tog min första körlektion och det gick förvånansvärt bra och nu är uppkörningen bokad(!!!) 

 

Veckans höjdpunkt: Håkan Hellströms konsert. Att stå nästan längst fram, sjunga, dansa och bli så berörd av en annan människas ord. Det var magiskt fint. Den sjätte december tvåtusentretton kommer jag att minnas långt framöver.  

Är så fascinerad av denna man. 
Kvällen till ära bar jag min egengjorda Håkan tröja. 
 

Den andra veckan i december tvåtusentretton

 

Det bästa: Att ha så fina vänner som stöttar, peppar, visar uppskattning och får mig att skratta hysteriskt under tråkiga lektioner i skolan. Guldvärda att ha i mörka, tråkiga tider. 

 

Det värsta: Att bli sviken och att behöva plugga till både psykologi och internationella relationer. 

 

Något som gjorde mig stolt: Att jag klarade av att plugga till bägge proven och att det kändes bra när jag skrev dem och kom på smarta analyser. 

 

Veckans höjdpunkt: Torsdagens sovmorgon, engelska lektionen där jag glatt och falskt sjöng julsånger med min klass och att det är fredag idag. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0