När det blev studenttider

Veckorna i maj rullade på och det var flera skrivningar och inlämningar varje vecka. Högen med läxor tycktes aldrig bli mindre men tillslut blev den ju såklart det och veckan innan jag själv slutade skolan vankades det student för två av mina barndomskompisar. 
Först ut var Matilda. Matilda och jag har känt varandra så länge jag kan minnas och när vi var små lekte vi med varandra varje helg. Vi hade alltid jätteroligt och kom alltid på nya spännande saker att hitta på och vi hade vår alldedes egna lek där vi lät vår fantasi ta över totalt.  
Matilda, Kajsa, Matilda och Nellie var också där och firade. 
Det bjöds på god mat, gott att dricka och goda bakelser. 
Är så glad att jag fått lära känna och umgås med dig Matilda under så många år och jag är så otroligt stolt över dig och ännu en gång stort grattis till studenten! 
Dagen efter blev det studentfest för Oscar. Och han var glad för alla fina köksredskap och flytta-hemifrån-presenter som han fick och nu har han flyttat hemifrån tillsammans med sin pojkvän. 
Vi hade alltid jätteroligt när vi var små och våra familjer träffades och vi klädde ut oss och spelade teater och hittade på knasiga saker. Är så jäkla stolt över dig Oscar, du klarar allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0