Året som gått 2013

Året dra sig mot sitt slut och därför tycker jag det passar bra med en sammanfattning av året i form av en lista. 
Höll du några av dina nyårslöften 2013? 
Jag hade inte direkt något riktigt nyårslöfte inför året 2013. Men jag ville väl som många andra äta sundare (i mitt fall sluta äta godis och kakor mitt i veckorna) jag ville även hålla igång med min träningen. Om jag höll detta? Nja, våren gick bra men sen fann jag mig själv ännu mer än tidigare och bestämde mig för att fortsätta äta precis vad och när jag vill (alltså fortsatte jag med att äta godis i veckorna) och träna när jag har tid och orkar. 
 
Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Jag körde bil för första gången i mitt liv. 
 
Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien och Italien. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Fredagsfikor, skor och inredning. 
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
6 december och Håkan Hellströms konsert kommer alltid att finnas kvar i mitt minne. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En festival och mer ledig tid. 
Favorit-tvserie?
Grey's Anatomy.
 
Bästa boken du läste i år?
Har inte hunnit läsa en bråkdel av alla de böcker som jag velat läsa i år, men under sommaren hann jag med bland annat En plats de kallar lyckan av Mårten Sandén. Hoppas verkligen på mer läsning 2014. 
 
Bästa filmen du såg i år?
Känn ingen sorg minns jag starkast för tillfället men tyckte även väldigt mycket om The perks of being a wallflower. 
 
Den maträtt du åt oftast 2013?
Det var nog som alltid tacos men även mycket hemmagjord pizza och grillad kycklingfilé. 
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2013?
New York med Urban Cone, Klubbland med Håkan och Ben Howard's Only Love. 
 
Upptäckte du någon ny artist?
Började lyssna på Håkan Hellström i början av året och det ångrar jag inte en sekund. 
Blev du kär i år?
Ja, under hösten var jag lite kär.  
 
Vilken politisk fråga gjorde dig mest upprörd?
Det har skett så många fruktansvärda saker inom den svenska politiken under året och jag har svårt för att välja en specifik fråga eller händelse. Men i stort sett allt kring Sverigedemokraternas politik gör mig fruktansvärt upprörd och jag hoppas innerligt att det sker en förändring under 2014 och att vi tillsammans röstar ut Sverigedemokraterna ur riksdagen vid valet i september. 
 
Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag fyller arton år och det innebär bland annat att ett körkort ska tas, många utgångar och jag ska ta ställning i riksdagsvalet, jag ska resa både utomlands och i Sverige utan mina föräldrar för första gången och jag ska äntligen få testa på festivallivet på riktigt. Och till hösten börjar jag mitt sista år på gymnasiet. 
 
Vad fick dig att må bra?
Mina vänner. Har man en dålig dag så finns de alltid där och får en att må bra. 
 
Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Åh, det har hänt så mycket bra under 2013. Resan i Europa med min familj var helt fantastisk, alla picknicks med vänner, konserter och mysiga utflykter. Och alla små vardagliga ting, så som fredagsfikor och hysteriska skrattanfall i skolan. 

Kommentarer
Postat av: C

Underbart att läsa!

Svar: Tack, vad kul att höra!
Isabelle Sandberg

2013-12-31 @ 00:41:57
Postat av: Gustaf

Väldigt intressant roligt att läsa. Du verkar må bra och det är jag glad över! Lycka till med körkortet och allting annat, att vara 18 är toppen och frihet. Enjoy!
// G

Svar: Åh, tack vad glad jag blir! Ja livet går upp och ner men det går framåt iaf.. Tack så hemskt mycket, vi hörs snart! Kram :)
Isabelle Sandberg

2013-12-31 @ 01:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0