Snart är vi där

Om inte mer än tio dagar så sitter jag i en varm husbil tillsammans med min familj påväg ner till en av våra favorit platser här i världen, Italien. Det blir femte gången som vi besöker pizzans och pastans land och detta året är även en vecka med sol och bad i Kroatien inplanerad.
Längtar så otroligt mycket efter långa soliga dagar med klarblå himmel.
Längtar också efter att få strosa runt på italienska kullerstensgator och efter att få spendera lite pengar på fina saker.
Äta på mysiga italienska restauranger och prova deras bästa pasta. Jag vill också äta skaldjur fångade ur medelhavet och äta mängder av deras sagolikt goda glass.
Andas in havsluft och lyssna på det vackra italienska språket.
Gå på marknader och handla färska frukter och grönsaker.
 
Och självklart bada i medelhavet och i en av de finaste sjöarna på denna jord, Gardasjön.
Behöver jag säga att jag längtar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0